Kenny Devlieger bedacht tijdens het Opel Smart Options project een optie die oververhitting voorkomt bij kinderen in een stilstaande wagen: Gabriel. Opel perfectioneerde de optie samen met LDV United en Achilles design.

‘Baby sterft op de achterbank van snikhete wagen’.

Het is een huiveringwekkende titel, die we elke zomer opnieuw lezen of horen in de media. En elke keer opnieuw vragen we ons af hoe zoiets kan gebeuren. Feit is dat het iedereen kan overkomen.

Zo sterven er elk jaar gemiddeld 20 kinderen in Europa ten gevolge van oververhitting in de wagen.

De beschermengel uit Zwevezele wint Opel Smart Options.

Toen Opel en LDV United deze zomer tijdens het Smart Options project bestuurders uitdaagden om hun ideale optie te bedenken, stuurde Kenny Devlieger een optie in om oververhitting te voorkomen. Een optie die waakt over uw kinderen in de wagen als een soort beschermengel.

Hij noemde het: Gabriel.

Opel is continu bezig met technologische innovatie om de veiligheid en het rijcomfort van de bestuurder steeds te verbeteren. Via Smart Options gaven Opel en LDV United de bestuurder zelf inspraak in dit proces. Want de beste ideeën ontstaan niet in een labo, maar in het hoofd van de bestuurder terwijl hij of zij met de wagen rijdt.

Gabriel werd door een professionele jury gekozen uit 1347 ideeën en 70 shortlists. Opel en LDV United sloegen de handen in elkaar met het productontwikkelingsbureau Achilles Design om de optie te perfectioneren en te installeren op de Opel Astra van Kenny.

Dat was de belofte van het Smart Options project: ‘Bedenk uw eigen optie en win ze op uw wagen’.

Maar daar eindigt het verhaal van Gabriel niet.

Een grote stap. Voor alle merken.

Want Gabriel is een optie waar iedereen beter van zou moeten worden. Daarom werd de optie ontwikkeld op een manier zodat ze compatibel is met elke wagen, ongeacht het merk.

Het volledige verhaal van deze levensreddende optie ontdekt u op opelgabriel.com.