In 2014 lanceerde Kind en Gezin de campagne #Babybeweging. Het doel van de campagne? Ouders ondersteunen om in het dagelijkse leven meer te bewegen met hun kindje. Want bewegen is eenvoudig en leuk. Het startschot van de campagne werd gegeven met een tv-spot. Daarna werden eenvoudige tips om te bewegen verspreid via de website, nieuwsbrieven, een folder en natuurlijk de 700 werknemers van Kind en Gezin. Een tweede stap was de lancering van de app #babybeweging waarbij ouders foto’s van hun kindje konden ‘pimpen’ met actieve icoontjes. Het sluitstuk van de campagne was de Beweeg mee-cd: 5 klassieke kinderliedjes werden in een nieuw, en vooral actiever, jasje gestoken.

“De campagne vertaalt een belangrijke boodschap op een efficiënte en speelse manier en de cd zet ouders echt aan om samen met hun kindje te bewegen” volgens de juryvoorzitter. Na bekroningen uit de reclamewereld, met een BOA en CCB-award, volgt dus nu ook erkenning vanuit de hoek van de overheid. Kortom is de vereniging voor overheidscommunicatie en via de Communicatieprijs bekronen ze ieder jaar de meest succesvolle en creatieve overheidscommunicatie in Vlaanderen.

Comment